تطبیق کشاورزی و کیفیت هوا​

تطبیق کشاورزی و کیفیت هوا

مزارع اروپایی در تهیه غذای باکیفیت که بتواند زندگی امروز و آینده را در این سیاره حفظ کند، ضروری است. با این حال، فعالیت های کشاورزی نیز بر محیط زیست تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، کشاورزی مسئول 92 درصد از انتشار آمونیاک است که بر کیفیت هوا در اروپا تأثیر می گذارد و 17 درصد از این انتشارات ناشی از استفاده از کودهای نیتروژن است.

انتشار آمونیاک هم بر سلامت انسان (کمک به تشکیل ذرات معلق در اتمسفر) و هم بر محیط (رسوب اسید و اوتروفیکاسیون) تأثیر دارد. از اواخر دهه 1970 است که هوای پاک یکی از اولویت های کلیدی سیاست های زیست محیطی در اروپا بوده است. کمیسیون اروپا اخیراً «نخستین چشم انداز هوای پاک» را منتشر کرده است که تلاش های مورد نیاز را تا سال 2030 برای حل چالش انتشار آمونیاک از کشاورزی مشخص می کند.

بخش کشاورزی فشار فزاینده ای را برای ارائه این چالش های زیست محیطی تجربه می کند. صنعت کود در تلاش است تا از کشاورزان برای مقابله با این چالش ها با ارائه محصولات و دانش بهتری که می تواند از آنها در بهبود کیفیت هوا حمایت کند و در عین حال از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، حمایت کند.

راه حل ها در حال حاضر در دسترس هستند. شیوه های کوددهی خوب می تواند به کشاورزان کمک کند تا تصمیمات بهینه ای برای بهبود کارایی منابع و در نتیجه کاهش انتشار آمونیاک بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *